História
- Letový oddiel 102 Slov-airu v Bratislave vznikol 1. 7. 1981 a mal okolo 25 vrtuľníkov Mi-2.
- Štruktúra SLOV AIR – Letový oddiel 102 Bratislava – Ivánka:
- Vedúcim letového oddielu 102 bol Miroslav Havelka, neskôr Jozef Zima, Ladislav Čipkár, Jaroslav Pajdlhauser.
- Letovým riaditeľom bol Petr Šustek, neskôr Bohumil Šolta a Zdeněk Guniš. Technickým riaditeľom bol Marián Havel.
- Náplň práce – LCHČ, geofyzikálny prieskum, meranie diagramu vysielačov a LZS.
- Mi-2 OK-GIU slúžil v roku 1990 na stanici LZS v Poprade.
- V roku 1991 toto stredisko prevzala firma BEL-AIR, s. r. o.
Základné stanice
- Jihlava – Čech O.
- Žamberk – Černák
- Opava, Krnov – Nazad
- Levice – Pajdlhauser, Čipkár
- Vranov nad Topľou, Ulavské pri Humennom, Hertník pri Bardejove – Dupaľ
- Rožňava – Černák
- Dolný Kubín
- Plaveč pri Starej Ľubovni – Flašík
- Šafárikovo (Tornaľa) – Tichý
- Hliník – Šolta
- Čadca
Nehody
| Dátum | Vrtuľník | Pilot | Miesto | Príčina nehody |
|---|---|---|---|---|
| 3.7.1982 | Mi-2 OK-HIV | ? | ? | PN. ?? |
| 26.7.1984 | Mi-2 OK-JIX | Kollár | ? | ? |
| 25.3.1985 | Mi-2 OK-MIO | Durinek | ? | ZPLP. ? |
| 12.6.1985 | Mi-2 OK-KJP | Nazad | ? | PLN. ? |
| 6.7.1985 | Mi-2 OK-LJQ | Maté | ? | ZPLP. ? |
| 18.5.1986 | Mi-2 OK-KJP | Kollár | ? | Stret s drôtmi 22 kV. Poškrabané predné sklo. Drôty pretrhnuté. |
| 23.5.1986 | Mi-2 OK-JIY | Zahradníček | ? | PLN. ? |
| 21.5.1987 | Mi-2 OK-KJN | Čech | ? | PLN. ? |
| 26.5.1987 | Mi-2 OK-OIR | Kollár | ? | PLN. ? |
| 27.5.1987 | Mi-2 OK-MIP | Maté | ? | ZPLP. ? |
| 26.6.1987 | Mi-2 OK-LJO | Kollár | Liesek u Dolního Kubína | Vírový prstenec v prudkom pritiahnutí pri vyberaní súvratu počas LCHČ. |
| 9.6.1988 | Mi-2 OK-EIP | Pajdlhauser | ? | ZPLP. ? |
| 15.6.1988 | Mi-2 OK-EIP | Pajdlhauser | ? | PLN. ? |
